من و نینی

عدس پلو با آب ماهیچه

1391/12/5 15:42
نویسنده : مینا
527 بازدید
اشتراک گذاری

پیاز ریز خرد شده 2قاشق- گوشت ماهیچه به اندازه یک گردو - برنج 2قاشق - عدس یک قاشق کوچک - آب
عدس رو در یک قابلمه جداگانه با آب کمی پختم و قبل از له شدنش از روی شعله برداشتم. وقتی سرد شد با یک دست تمیز و حوصله زیاد! سعی کردم که پوست عدس رو جدا کنم. جداکردنش با دست کار سختی بود و محتویات قابلمه رو توی توری قوری ریختم و با پشت قاشق فشار دادم تا مغز عدس ها و آبش در بیاد. بعد گوشت ماهیچه رو به همراه پیاز خرد شده و برنج روی شعله کم قرار دادم. از اونجایی که اینجا برای بچه ها به جای آرد برنج از خود برنج استفاده میشه مدت زمان زیادی برای پختش و له شدنش لازمه. اواسط کار عدس از توری گذشته رو به مخلوط اضافه کردم و تا وقتی که برنج ها شبیه برنج شله زرد بشن و گوشت بپزه و آبش تقریبا تموم بشه ،صبر کردم. اینطوری پیازها هم کاملا له شدند.میشه به این غذا کره هم اضافه کرد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و نینی می باشد